כלי נגינה בע"מ לזרוב 25, ראשון לציון                                                טל. 03-9611776 
  דף הבית   |  אודות  |  שיפוץ פסנתרים  |  גלריית תמונות  | מאמרים  |  תקנון האתר  |  צור קשר  |                                     עברית  |  English  |  


*ספק מורשה למשרד הביטחון
מס' 11004720

חניה חינם 
   
גישה לנכים
   

חפשו אותנו בפייסבוק, או פשוט חייגו:
03-9611776   

 

 
 

מסך אקוסטי למיקרופון sE ELECTRONICS Reflexion Filter

מינימום הזמנה באתר: 100 ₪ אין צורך בהשארת פרטי כרטיס אשראי. בצע/י  הזמנה ואנו נחזור אליך בהקדם.
דף הבית >> אולפן >> אולפנים וציוד הקלטה >> אקוסטיקה >> sE ELECTRONICS >> מסך אקוסטי למיקרופון sE ELECTRONICS Reflexion Filter
שם המוצר/פריט:מסך אקוסטי למיקרופון sE ELECTRONICS Reflexion Filter
מחיר מחירון:₪1,739.00
המחיר שלנו:₪1,581.00
מע"מ:כולל מע"מ
דמי משלוח:₪50.00
(קיימת אפשרות לאיסוף עצמי ללא תשלום נוסף)
זמן אספקה:5 ימי עסקים
תקופת אחריות:שנה
שם היצרן:sE ELECTRONICS

הוסף לסל 


מידע נוסף

   
   
   
 
מסך אקוסטי למיקרופון sE Electronics Reflexion Filter     

תכונות המוצר
ה Reflexion Filter בעיקרו הוא אביזר נייד להורדת השפעות אקוסטיות בהקלטה. הוא משמש כקיר מרוכב מתקדם אשר ממוקם מאחורי המיקרופון באמצעות זרוע מתכוננת. המטרה העיקרית היא השגת הקלטה "יבשה" של שירה או כלי נגינה. זה עוזר במיוחד באולפנים אשר לא עברו טיפול אקוסטי הולם, אך עוזר גם בהקלטות אשר נערכות בחדר השליטה, היכן שהמבצע הוא גם מפעיל ציוד ההקלטה או בחדרי חזרות להורדת הרעש הסביבתי.
 
ה Reflexion Filter מורכב מ 6 שכבות עיקריות. תחילה, שכבת אלומיניום חזקה מחוררת אשר מאפשרת לגלי הקול לעבור דרכה בפיזור אל שכבת צמר סופג. לאחר מכן יעברו גלי הקול אל רדיד אלומיניום אשר יעזור לפזר את האנרגיה ולפרק את גלי הקול של התדרים הנמוכים. בשלב זה יפגעו במרווח אוויר אשר נוצר דרך מוטות החוצים את השכבות השונות. מרווח האוויר משמש כמחסום אקוסטי. גלי הקול עוברים בשלב זה לשכבת צמר סופג נוספת ומשם למסך אלומיניום מחורר אשר יספוג ויפזר את יתר האנרגיה האקוסטית. יחידת הסופג העיקרי מורכב מ 4 חלקים עשויים מחומר סופג חדשני המחוברים לחזית באמצעות מוטות הפרדה אשר סופגים ומפזרים את גלי הקול במעברם לפילטר העיקרי.
מכלול הסטנד מחזיק את ה Reflexion Filter וזרוע למיקום מתפס סטנדרטי למיקרופון (כולל בולם הזעזועים שלו) עם אפשרות הזזתו אופקית ואנכית ואורך המוט ואת ה Reflexion Filter ניתן להזיז אנכית כדי להגיע למיקום אופטימאלי.
 
השכבות השונות סופגות ומפזרות את גלי הקול הפוגעים בהן, כך בהדרגה פחות ופחות אנרגיה אקוסטית מקורית עוברת כל שכבה. תהליך זה מצמצם את כמות האנרגיה האקוסטית הפוגעת בקירות לא מטופלים ומשטחים אחרים כך שפחות מהצליל המקורי מוחזר כהדהוד החדר חזרה אל המיקרופון. ה Reflexion Filter עוזר למנוע החזרים אל אחורי וצידי המיקרופון. צורתו ומידותיו נבחנו בקפידה להפיק את מירב הספיגה תוך שמירה על צביעת הסאונד מינימאלית ל 1dB ושמירת קוטביות המיקרופון ללא שינוי.


 
The Reflexion Filter is a portable device for recording live sound sources with reduced room ambience. It is an advanced composite wall which is positioned behind any microphone by means of a variable position stand clamp assembly which ships with the product. The main function is to help obtain a 'dry' vocal or instrument recording. This is especially useful in studios without proper acoustic treatment, but can also be used to help record takes in control rooms, where the performer also has to operate the recording device, or in rehearsal studios to reduce ambient noise.
he Technical Bit:

The Reflexion Filter has 6 main layers. Firstly, a strong layer of punched Aluminium which allows sound waves to pass through it, diffused, to a layer of absorptive wool. The sound waves then hit a layer of Aluminium foil which helps dissipate energy and break up the lower frequency wave-forms, and from here they hit an air space kept open by rods passing through the various layers. The air gap acts as an acoustic barrier. The sound waves then pass to a further layer of wool and then through an outer, punched, Aluminium wall which further serve to absorb then diffuse the remaining acoustic energy.

The main absorber has 4 formed pieces of state-of-the-art specialist acoustic absorptive material attached to its face via the extended separation rods, which further serve to absorb and then diffuse the sound waves as they pass to the main filter.

The stand assembly comprises a mic stand clamp fitting, which attaches by means of a vertical joint to the horizontal bar assembly onto which both the Reflexion Filter, and any standard fitting shock mount can be fixed. The microphone (in its shock mount) can then be moved both vertically and horizontally along the bar, and the Reflexion Filter itself can be moved vertically to obtain the optimum working position.

How does it work?

The various layers both absorb and diffuse the sound waves hitting them, so progressively less of the original source acoustic energy passes through each layer. This reduces the amount of energy hitting un-treated walls and other surfaces so there is less of the original source reflected back as unwanted room ambience to the mic. The Reflexion Filter also helps prevent any reflected sound reaching the back and sides of the mic. Its shape and size have been carefully tested to maximize absorption while keeping 'coloration' down to only around 1dB, and leaving the microphone's polar pattern unaffected.

The Results:

'Independent test results from the Tongji University Audio Lab in Shanghai show audio image colouration with and without the sE Reflexion Filter. The tests (carried out by China's leading Acoustic Engineering University completely independently) clearly show extremely low levels of coloration when using a microphone with the Reflexion Filter while recording (20Hz to 20KHz).

This was one of the greatest challenges in designing the RF. Other companies have now started to try and copy our designs (without breaking the patents which are what make the Reflexion Filter actually work!), but fail to achieve such good results because the designs are too simplistic.

The RF comprises several layers of Aluminium and patented acoustic fibreboard separated by acoustically isolating air gaps... and therefore manages to remove large amounts of room ambience with a very compact design. The whole idea was to make the unit as effective as possible, but in the smallest space... otherwise what would be the point... you may as well treat a wall behind the mic.

The shape of the RF is also critical to the design as it randomises any Reflections back from the surface of the filter. Products which are semicircular (without the flat diffuser panels the RF has) will concentrate any inconsistently reflected frequencies onto the mic... the worst possible scenario.

Another very poor design though is a simple 'V' shape behind the mic. This creates one of the worst coloration problems you can manage to achieve when recording audio. Think about problems of Bass Accumulation in room corners... the bass is accentuated worst in 90 degree corners, so any baffle placed behind a mic which is this shape creates huge coloration problems in bass frequencies. This also adversely affects higher harmonic frequencies because of the massive energy in bass frequencies exciting these higher harmonics. A simple flat panel on a wall positioned behind the mic is a much better solution, as it does not create coloration, but still limits at least some of the early reflections in the room.

 
   
 


חברת "דיאז" עושה את כל המאמצים להציע את המחירים הנמוכים ביותר לרכישה באינטרנט
במידה ומצאת מוצר זה במחיר זול יותר - צור קשר. טל' 039611776

 
 







לייבסיטי - בניית אתרים